Weten met wie je zaken doet
Als lid van Hadjinfo vermeldt u in gidsen, op internet en boekingsbevestigingen altijd uw naam, adres, email, telefoonnummer en KvK waar u ingeschreven staan. Uw zorgt dat u ook buiten kantooruren beschikbaar zijn voor de klant in geval van nood. Bij activiteiten buiten het bedrijf of kantoor geeft u altijd duidelijk aan onder wiens verantwoordelijkheid de activiteit plaatsvindt.
Reisaanbiedingen volgens de regels
Wat betreft reisaanbiedingen houdt u strikt aan de regels van de Reclamecode Reisaanbiedingen en volgt u de uitspraken van de Reclame Code Commissie. Tevens werkt u overeenkomstig de regels van de ACM NL of zijn homologue in Belgie voor het aanbieden van reizen.
Garantie voor de klant bij financieel onvermogen
Voor pakketreizen en losse accommodaties biedt u de klanten een passend alternatief indien een leverancier in financieel onvermogen raakt. Indien u zelf wegens financieel onvermogen niet meer aan uw verplichtingen kunnen voldoen, zorgt u voor de uitvoering van een reis door een ander, terugbetaling van de reissom, of indien de reis reeds ten dele is genoten, een evenredig deel daarvan. Dit kan via een garantiefonds SGR of vergelijkbaar STO-Garant of VZR-Garant in Nederland en GFG Garantiefonds Reizen in Belgie. In uw publicatie is aangegeven op welke wijze u deze garantie aan de klant geeft.
U bent goed verzekerd
U hebt een aansprakelijkheidsverzekering die voldoet aan de Nationale minimumeisen.
Onafhankelijke Geschillenbeslechting
U probeert klachten te voorkomen. Bij een klacht zorgt u voor een correcte en tijdige klachtafhandeling. Bij een geschil kan de klant de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen. Uitspraken van de Geschillencommissie zullen door u stipt worden opgevolgd.
Werken met een contract
Nadat de klant/reiziger akkoord is gegaan met reispakket ontvang hij/zij van het reisbureau een contract. Op dit contract moeten enkele belangrijke zaken staan.
De inhoud van het contract:
- Vertek- en aankomstdatum
- Alle informatie m.b.t. het hotel
- De reizen en uitstapjes
- Het vervoer
- Aantal dagen in Mekka
- Aantal dagen in Medina
- De prijs van het pakket
- De naam van de begeleider
- Stempel en handtekeningen van reisbureau en klant/reiziger
Werk niet met tussenpersonen
Het komt soms voor dat een reisbureau via tussenpersonen werken en dat deze zijn eigen promotiemateriaal maakt. Deze werkwijze is misleidend. Wij raden dit ten strengste af. Voorkom dus moeilijkheden achteraf door rechtstreeks contact te hebben met uw klant.
Veilig betalen
U ziet er op toe dat uw klanten op een veilige manier kunnen boeken en betalen door een SSL-versleuteling op uw website. Je herkent dit aan het slotje in de adresbalk (HTTPS).
Deskundige medewerkers
Voor een goede uitvoering van uw diensten zorgt u er voor dat uw medewerkers beroepsbekwaam worden, zijn en blijven.
Helder privacy- en cookiebeleid
U beschermt de privacy van de klant. U informeert uw klanten en websitebezoekers over de wijze waarop u omgaat met hun persoonsgegevens via een privacy- en cookie policy. U geeft klantgegevens slechts door indien dit van belang is voor een juiste uitvoering van uw diensten of diensten van door uw ingeschakelde leveranciers. Als klant heeft hij/zij bij u het recht op inzage van de door u van hem/haar verzamelde gegevens. De klant hebt tevens het recht op wijziging en verwijdering van deze gegevens.
Duurzaam
U volgt de Hadjinfo-richtlijn om de uitvoering van reizen op een duurzame wijze uit te voeren.
Wij toetsen op basis van de richtlijnen die wij hebben opgesteld binnen onze gedragscode voor Hadjinfo-partners. Per onderdeel van onze richtlijnen geven we aan hoe je daaraan kan of moet voldoen.
Mocht u uw naam nog niet aan het gedragscode hebben verbonden, dan kunt u dat alsnog doen via deze formulier!