Hadj Agent, Umrah Agent, Airlines, Stopover, Ambassade, Ministeries, Hadjganger, Umrahganger, Partner.
Per jaar stelt het Ministerie van Hadj ongeveer 4245 visums voor Nederland en 2837 visums voor België beschikbaar voor pelgrims uit deze twee landen. Deze visums zijn verkrijgbaar via een nieuw platform genaamd Nusuk. Reisbureaus zijn niet meer betrokken bij de organisatie van Hadj.
Wat Umrah segment betreft mogen maar een aantal reisbureaus deze reis organiseren. De Saoedische ambassade in Nederland en België geeft ons ( Hadjinfo ) jaarlijks een update lijst met deze geregistreerde reisbureaus. Alleen deze reisbureaus hebben de toestemming om Umrah-reizen te regelen. Andere reisbureaus krijgen geen visum voor hun klanten. Hadjinfo certificeert deze reisbureaus in Nederland en België en na Audit proces krijgen ze een certificaat op basis aantal criteria en eisen conform de Nederlandse en Belgisch wet. Hadjinfo adviseert bedevaartgangers dus om enkel zaken te doen met één van deze geregistreerde erkende reisbureaus.
Wil jij meer informatie over deze reisorganisaties? Neem dan contact op met ons, of met de ambassade.
MARKT ANALYSE
Het groeipotentieel van onze achterban en die geïnteresseerd in de heilige steden wordt steeds groot. Het vertegenwoordigt de grootste en meest lucratieve onbenutte nichemarkt in deze sector.
In de loop der jaren kwamen meer reisbureaus binnen deze segment zich vestigen. Deze nieuwe ontwikkeling heeft aanleiding gegeven tot de noodzaak van sectoriele spelers, om hun producten en diensten aan te passen om tegemoet te komen aan de behoeften van dit groeiende markt. Met een marktpotentieel van meer dan 1,1 Miljon moslim in Nederland en 1,5 Miljon moslim in Belgie wachten enorme kansen op diegenen die bereid zijn om te voldoen aan de eisen aan deze breed doelgroep.
De Hadj markt heeft tot vorig jaar weer zijn oude capaciteit bereikt met een groei van 20% en de Umrah reizen wordt steeds meer een belangrijke trend, met een markt van meer dan 75% van gehele markt. Daarom is het nodig om meer uiteenlopende en innovatieve strategieën te ontwikkelen om de enorme kansen aan te pakken. Bij het aantrekken van de meer klanten in deze markt.
Uitdaging:
Na 3 jaar actief te zijn in deze branche, Kunnen wij Hadjinfo concluderen dat: De markt van de Hadj en Umrah in Nederland en Belgie kampt nog met veel problemen. De organisatie, betrouwbaarheid, kwaliteit en prijsverhouding laten nog veel de wensen over. Wij hebben hmdl heel veel bereikt, Een groot achterban ( 550,000 moslim ), Een mega uniek voorlichtingscampagne ( Verlangen naar Mekka), Honderden oplichtingen kunnen voorkomen, Tientallen juridische zaken opgelost. Maar nog steeds heel veel uitdagingen, Een van is De quota indeling; Die levert ons nog wat organisatorische problemen door het feit dat er reisbureau’s met grote quota (aantal visums) die het niet aan kunnen qua verkoop. En maken ze nog steeds gebruik van tussenpersonen om hun quota te kunnen verkopen.
Nog ander uitdaging, is de Nederlandse Wet, In Nederland kan ieder persoon een reisbureau starten en zicht zelf agent noemen zonder diploma en zonder garantie. Met een simpel KvK inschrijving kan je zo maakelijk beginnen met reizen te bieden zonder enig controle los van het SGR en ANVR lidmaatschap. Die zijn niet verplicht, in tegendeel tot de Belgisch Wet die hier wat strengen is.
Actieplan:
Hadjinfo werkt samen dit jaar met de Autoriteiten Consumenten en Markt (ACM) en Belastingdienst aan meer handhaving in deze markt met de steun van de aangesloten reisbureaus en de betrokken partijen. Tegelijk tijd blijven wij de moslimgemeenschap voorlichtingen geven over hun recht maar ook over hun plicht en vooraal Alert blijven voor dubieuze tussenhandelaren en hun malafide praktijken.
Belangrijk: Een review van een reisbureau zien wij als een Amana. We willen iedereen er op wijzen dat eerlijkheid hierbij zeer belangrijk is. Onwaarheden zul je je voor moeten verantwoorden op de Dag des Oordeels.
Om fraude te voorkomen kunnen we alleen review accepteren met een geldig emailadres.
N.B: Je email is niet zichtbaar voor anderen.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!
Laat een reactie achter
Onze Leden
De bij ons aangesloten reisorganisaties zijn herkenbaar aan het Aangesloten Bij Hadjinfo-logo, helaas geeft dit logo geen absolute zekerheid dat een organisatie ook daadwerkelijk deelnemer is. Wie geen enkel risico wil lopen, kan via hieronder op zoek naar één van de 13 leden. Mocht een reisorganisatie wel ons logo voeren, maar niet in deze lijst staan, dan ontvangen wij daar graag melding van.
asalamu alaykom mijn vraag ov ik kan en vizum krijgen zonder rijsburouw want ik kan alles zelf regelen
dank uw
Prijs vaan alhaj Jzak laho gar
Geef uw mening eerlijk!
Ik ga dit jaar inshallah met alakbar hajj en umrah service. Ik laat zeker weten hoe dit gegaan is.
De organisatie voor de hajj; zoals hij ju loopt, vind ik niet echt georganiseerd. Ik kwam erachter dat ik me moest inenten, dit heb ik nagevraagd bij de organisatie en heb dat ingepland. Er zou een bijeenkomt gepland worden voor verdere info. Dat is nu kog steeds onduidelijk( we gaan al over 2,5 weken), terwijl inenten, vingerafdrukken, ed al gaande zijn. Ik mis hier goede communicatie over. Ze hebben mijn e-mail, telnummer, alles om goed te kunnen informeren. Ik hoop inshallah dat de organisatie tijdens de hajj en umrah beter is. Ik zal me iig zelf goed voorbereiden.
Dit was een horrororganisatie. Ik sta nog steeds versteld waarom er zo met hadjies wordt omgegaan. Het ontbrak hen aan alles; de service, de begeleiding, communicatie, juiste leiderschap, en de “vriendelijkheid” die ze hebben geboden. We hebben uiteindelijk getracht het beste eruit te halen. Nu terug in NL: zie fb: gedupeerden van Akbar hadj en umrah services. Veel persoonlijke verhalen zijn hier gedeeld. Let goep op waar u uw reis boekt. Hadjinfo is inmiddels bekend met hun services.
Wij zijn hier op de hoogte zuster en wij zijn het aan het onderzoeken. Binnenkort publiceren wij meer over deze zaak. Met Vriendelijke groet, Hadjinfo team
Dank voor jullie reactie.
Salaam, wij waren ook met Al Akbar geweest dit jaar op hadj en ze zijn heel slecht reisbureau. Ik had jullie email gestuurd met foto’s en video’s van ons hotels en ook mijn hele verhaal verteld maar niks van juliie gehoord. Al Akbar staat nog steeds bij jullie als erkende bureau.
Alaikoem Salam zuster,
Eerst willen wij u bedanken voor uw e-mail. Wat betreft uw klacht, Wij hebben veel klachten ontvangen over Al Akbar reisbureau. Het onderzoek is nog gaande vandaar dat u en andere aanklagers nog geen reactie hebben kunnen ontvangen. Wij hebben de inhoud van alle klachten interne besproken. Soms kunnen we klachten meteen verhelpen. Soms Lukt dat niet zoals in dit geval (vanwege aantal klachten en de type klachten). In afwachting dat het onderzoek af is hebben wij de lidmaatschap van Al Akbar reisbureau stop gezet. Ook gezien aantal klachten over hem is het reisbureau niet genomineerd voor onze Hadj Award.
U ontvangt dan binnenkort een schriftelijke reactie, met onze bevindingen en maatregelen en de gemaakte afspraken. Hadjinfo streeft ernaar klachten binnen 3 weken af te handelen.
Hadjinfo Team