5 JARIG JUBILEUM = NIEUW GEDRAGSCODE, LABEL EN APP

Hadjinfo viert dit jaar haar 7 jaar bestaan. Al 7 jaar organiseert Hadjinfo een veelheid aan activiteiten gericht op het informeren en voorlichten van de Moslimgemeenschap in Nederland.
Hadjinfo heeft onmiskenbaar een bewogen geschiedenis achter de rug! In 2014 werd Hadjinfo gelanceerd als pilot project. Deze jong organisatie had blijkens haar activiteiten een sterk dienstverlenend karakter, zo voorzag de organisatie in de behoefte van haar leden en breed achterban. Ondertussen groeide wel het aantal aangesloten leden (reisbureaus, airlines,…) en haar achterban ( +/- 36.500 e-mail) en blijken de voornoemde diensten van Hadjinfo relatief succesvol dat zij een internationaal allure heeft anno nu.

Achtergrond:

Rommelige websites, achterhaalde informatie, dubieuze tussenhandelaren. Moslims die op bedevaart willen naar Mekka hebben vaak geen idee met welk bedrijf ze het beste in zee kunnen gaan.

Hadjinfo Keurmerk en Branche organisatie lanceert trots haar nieuwe label, gedragscode en online prijsvergelijker website en app Hadj.Plus. Een huisstijl die verbeeldt:

  1. Een gedragscode voor reisbureaus, hotels, airlines die aan de Nederlandse Wet voldoen en die de  standaards  voorschriften in acht nemen.
  2. Een label Hadj.Plus die de prijzen van alle erkende reisbureaus, airlines, hotels vergelijkt en vraagt pelgrims na terugkomst uit Mekka om een recensie achter te laten. Het beoordelingssysteem moet helpen om de markt transparanter te maken. Aangesloten reisbureaus kunnen verder hun volledige bedevaarts-assortiment toevoegen aan de pagina.

Hadjinfo kan bogen op uw steun van haar breed achterban, en wij hopen dat de website en app helpt om bewustzijn te creëren.

‘Het lukte vele Hadj en Umrahgangers niet om een duidelijk overzicht te krijgen van prijzen en betrouwbare bedrijven’, Toen  merkten we direct dat het stukken beter kon.’

Wij kunnen ons nu met passie en aandacht focussen op bedevaart van dit jaar!

Hadjinfo team,